دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد، شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳) در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق ۴۸ درصد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی و نامرتبط است سامان‌دهی بیش از سه هزار کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر خوب برای پرستاران، تخصیص بودجه ۳همتی برای تسویه مطالبات ۱۴۰۲ پرستاران توصیه‌های طب ایرانی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا و درمان آن‌ها دشواری‌های پیگیری پرونده‌های قصور پزشکی که خیلی‌ها را از ادامه راه بازمی‌دارد ثبت ۲۵ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ پلیس فتا: ارسال پیامک‌هایی با عنوان سفرهای ارزان، کلاهبرداری است کشف راز سرقت‌های مرموز خودرو در بولوار توس مشهد نواخته شدن زنگ «آغاز نصرالله» در تمامی مدارس کشور (۱۱ مهر ۱۴۰۳) سهم سلامت از تولید ناخالص ملی باید درست باشد میکروب‌های بیماری لثه می‌توانند در تحریک سرطان نقش داشته باشند
سرخط خبرها

انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۹۴۴۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳)
کلید اولیه همه کنکوری‌ها و دفترچه سؤالات تمامی گروه‌های آزمایشی خارج‌ازکشور امروز، چهارشنبه، منتشر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال جاری، برگزار شد. در این آزمون‌ها، تعداد ۵۱۲ هزار و ۶۱۰ داوطلب در چهار گروه آزمایشی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی رقابت کردند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم‌انسانی صبح روز پنجشنبه برگزار شد و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر همان روز (۲۱ تیر ۱۴۰۳) و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه (۲۲ تیر ۱۴۰۳) برگزار شدند.

کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) امروز (چهارشنبه، ۲۷ تیر) بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور، حداکثر تا روز چهارشنبه (۳ مرداد)، هرگونه مطلبی درخصوص سؤالات و کلید آزمون را منحصراً از طریق سامانه پاسخگویی الکترونیکی، به این سازمان اعلام نمایند.

ضمناً دفترچه سؤالات تمامی گروه‌های آزمایشی خارج‌ازکشور نیز امروز (۲۷ تیر) بر روی سایت این سازمان قرار می‌گیرد و کلید اولیه آن نیز روز یکشنبه (۳۱ تیر ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد.

در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شرکت کردند که ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر آن‌ها زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر نیز مرد بودند. در واقع ۶۳ درصد این داوطلبان زن و ۳۷ درصد مرد بودند.

تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند که زنان ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر بودند و به‌نوعی، ۶۳ درصد داطلبان را تشکیل دادند. با این احتساب، آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور کاهش یافته است.

ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳، طی روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین‌ماه و ثبت‌نام با تأخیر نیز در ۶ و ۷ خرداد ماه انجام شد.

در گروه آزمایشی ریاضی در مجموع، ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر داوطلب شرکت کردند که مردان با ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر، ۶۵ درصد داوطلبان این گروه آزمایشی کنکور را تشکیل دادند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ داوطلب شرکت کردند که ۳۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر آن‌ها، به‌نوعی ۶۷ درصد این داوطلبان، زن بودند.

همچنین در گروه آزمایشی علوم‌انسانی، ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ داوطلب شرکت کردند که زنان ۱۷۷ هزار و ۶۴۸ نفر از جمعیت این داوطلبان را تشکیل می‌دهند، به نوعی ۶۶ درصد آن‌ها، زن بودند.

در گروه آزمایشی هنر، ۴۶ هزار و ۳۱ نفر شرکت کردند که زنان با ۳۵ هزار و ۷۷۹ نفر ۷۸ درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهند و در گروه آزمایشی زبان نیز ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر شرکت کردند که زنان با ۴۷ هزار و ۵۲۴ نفر، ۶۷ درصد داوطلبان را از آن خود کردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->